Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm. ) wójtowie (burmistrzowie i prezydenci miast) mają obowiązek co roku – do 31 maja – przedstawiać radzie gminy raport o stanie gminy. Raport podsumowuje działalność wójta (burmistrza, prezydenta miasta), a w szczególności realizację polityk, programów, strategii oraz uchwał rady gminy. Obowiązek taki wprowadziła ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych ze stycznia 2018 roku. Dlatego też w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie na sesji Rady Miejskiej w Pułtusku planowanej na dzień 21 czerwca 2022 r., składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób.
Zgłoszenia należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Pułtusku, ul. Rynek 41 najpóźniej do dnia 20 czerwca 2022 r.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 osób, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
„Raport o stanie Gminy Pułtusk za rok 2021” oraz formularz zgłoszeniowy wraz z listą poparcia znajduje się na stronie www.pultusk.pl
Raport o stanie Gminy – kliknij w link aby przeczytać https://bip.pultusk.pl/?p=document&action=show&id=22479&bar_id=12524