W Urzędzie Miejskim w Pułtusku zatrudniono Ekodoradcę
W związku z udziałem w projekcie „Mazowsze bez smogu” finansowanym ze środków programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza, informujemy, że w Urzędzie Miejskim w Pułtusku zatrudniono Ekodoradcę.
Projekt ma na celu wsparcie gmin we wdrażaniu Programu ochrony powietrza
w województwie mazowieckim. Założenia główne dotyczą ograniczenia zanieczyszczeń w powietrzu, tzn. emisji i zmniejszenie stężeń pyłów zawieszonych oraz dwutlenku azotu. Pozwoli to na efektywne wdrożenie strategii poprawy jakości powietrza. Planowane interwencje będą dotyczyły podnoszenia potencjału gmin w zakresie:
- właściwego planowania działań związanych z ochroną powietrza,
- komunikacji z mieszkańcami, doradztwa energetycznego i ekologicznego,
- wdrażania systemów informatycznych, wspierających procesy zarządzania jakością powietrza,
- monitorowania, kontroli i egzekucji działań w zakresie poprawy jakości powietrza.
Zadaniem Ekodoradcy jest przede wszystkim wsparcie mieszkańców i podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie ochrony powietrza i efektywności energetycznej, a także doradztwo w zakresie wymiany źródeł ciepła i termomodernizacji, pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych przez mieszkańców. Zwrócenie uwagi na wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie mieszkańców.
W zakresie obowiązków ekodoradcy jest również:
- Diagnozy ubóstwa energetycznego,
- Monitorowanie źródeł ciepła i realizacji założeń POP i PDK,
- Analiza potrzeb edukacyjnych mieszkańców,
- Przygotowanie strategii poprawy jakości powietrza,
- Organizacja akcji informacyjnych i wydarzeń związanych z ochroną powietrza,
- Kontrole palenisk i zlecanie badań próbek popiołu.

KONTAKT:
Ekodoradca
Katarzyna Krętkowska
Tel.: 23 306 72 20
e-mail: ekodoradca@pultusk.pl
Samodzielne Stanowisko Ekodoradca